1060351106 |
Recerca i investigació: 7è Congrés de Ciència |
2019-2020 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
29/10/2019 - 25/4/2020 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
CRP Gràcia |
|
Mare de Déu de la Salut, 87 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Gràcia
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Veure plànol
|
Inscripció |
12/09/2019 - 27/09/2019 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Activitat adreçada al professorat dels centres d'educació infantil i primària de Barcelona, proporcionant un seguit de recursos i orientacions pedagògiques per tal que puguin portar la pràctica experimental i la recerca a l’aula.
Les dates del congrés de la 7a edició seran: 11, 12 i 13 de maig de 2020
|
| |
Objectius |
- Conèixer els objectius 2 (Fam zero) i 15 (Vida terrestre) dels Objectius Globals de Desenvolupament Sostenible. Transformar el nostre món, agenda 2030.
- Crear projectes d’indagació competencials per experimentar a l’aula i compartir els resultats obtinguts.
- Potenciar les competències STEAM, lingüístiques, de comunicació i d'aprendre a aprendre.
- Potenciar, coordinar i difondre activitats de recerca en educació infantil i primària.
- Fer que l'alumnat se senti protagonista afavorint un marc on es pugui mostrar els seus treballs d'investigació.
- Interessar els nens i les nenes en l’aprenentatge dels coneixements científics.
- Facilitar el contacte del professorat amb institucions vinculades a la ciència i a la tècnica per tal d’enriquir la seva tasca docent
- Crear una xarxa de docents que comparteixin una mateixa mirada sobre l’ensenyament-aprenentatge del Coneixement del Medi.
|
| |
Continguts |
- Objectius 2 i 15 dels Objectius Globals de Desenvolupament Sostenible.
- Coneixement del medi. Una oportunitat per una educació ciutadana crítica
- Aprendre a investigar. Investigar per comprendre
- Aprendre a pensar. Aprendre a actuar.
-La recerca com a metodologia
-Què tenen en comú les bones activitats/projectes d’indagació de les escoles participants
-Xarxa de docents
|
| |
Avaluació |
Nivell 1: Satisfacció i percepció subjectiva de l'aprofitament a partir d'una sessió presencial on es desenvolupen dinàmiques d'avaluació del projecte (Design Thinking).
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Avaluació positiva de tasca individual d'aplicació a l'aula en relació amb l'aprofitament i la transferència dels continguts treballats. Es requerirà un qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat dels centres d'educació infantil i primària de Barcelona
|
| |
E-mail |
crp-gracia@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
29/10/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dimarts |
26/11/2019 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dimarts |
21/01/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dimarts |
28/01/2020 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dijous |
25/06/2020 |
1730 |
1930 |
|
| |